Ini Respond Kaklong Viral Selepas Kemunculan Dia Dekat TVAlhijrah Ditangguhkan Sebab Kecaman Netizen Yg Dasyat

Stesen TV Alhijrah bertindak menangguhkan tayangan episod melibatkan Kak Long 7E atau nama sebenarnya Wan Nor Baizura Bharudin, 33, dalam program Trending yang dijadualkan menemui penonton pada Rabu depan.

Menurut satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Al-Hijrah, ia susulan tular beberapa hantaran pengguna laman sosial yang menyatakan ketidakpuasan hati terhadap keputusan stesen TV tersebut yang memanggil individu berkenaan sebagai tetamu jemputan pada program yang bersiaran setiap Rabu, jam 8.30 malam itu.

“Keputusan penangguhan ini dibuat selepas mengambil kira kegelisahan yang tercetus dalam kalangan masyarakat. Program Trending adalah program perkongsian yang membincangkan isu-isu terkini yang tular di media sosial.

“Kehadiran ‘Kak Long 7E’ di studio juga disertai Ustazah Isfadiah Mohd Dasuki sebagai panel yang mengambil peranan memberi tausiyah, teguran serta pengajaran kepada ‘Kak Long7E’ agar lebih peka dan bertanggungjawab sebelum berkongsi apa saja isu di mana-mana platform khususnva di media sosial,”kata kenyataan itu.

Menerusi kenyataan sama, TV Alhijrah mengucapkan terima kasih atas maklum balas serta teguran penonton.

TV Alhijrah tangguh siar episod ada Kak Long 7E

“TV Alhijrah sentiasa berusaha untuk meningkatkan mutu kandungan kami agar lebih memberi manfaat kepada rakyat Malaysia,” katanya.

INI RESPOND KAK LONG SELEPAS TERUK DIKECAM NETIZEN

Tolong Share Live Bila Saya Marah, Nanti Kena Kecam Saya Minta Maaf!? – Kak Long | Suara Merdeka

Kenyataan Kak Long dijemput ke TV Al Hijrah.

Saya memohon maaf kerana dijemput oleh TV Al Hijrah. TV Al Hijrah tak salah. TV Al Hijrah adalah sebuah stesyen TV yang terbaik, salah satu platform usaha dakwah yang besar di Malaysia manakala saya adalah insan yang penuh kekhilafan, insan yang patut didakwah.

TV Al Hijrah saya percaya bukan berniat mempopularkan saya, menaikkan saya sebagai wira tetapi nampak insiden kekhilafan saya yang viral sebagai satu insiden saya sebagai manusia biasa. Cerita saya dipaparkan supaya semua orang mengambil iktibar atas insiden tersebut. Cerita buruk yang orang boleh ambik sebagai sempadan.

Saya menerima semua komen netizen dengan redha dan syukur. Yang baik, saya terima, Yang buruk saya terima. Netizen selalu benar, yang salah ialah saya.

Saya tetap akan meneruskan hari hari saya. Pada Allah, saya bertaubat. Saya ingin berubah menjadi manusia yang lebih baik. Saya mahu menjadi muslim yang baik, saya mahu menjadi ibu yang baik pada anak- anak saya, dan menjadi isteri yang baik pada suami saya.

Bimbinglah saya, nasihati saya, doakan saya. Salam sayang dari saya.

Terdahulu, ‘Kak Long 7E’ tular apabila videonya dan anak sulung, Muhammad Adam Aqish Mikhail, 8, yang dianggap biadab dan keterlaluan di sebuah kedai serbaneka mendapat kecaman netizen awal bulan ini.

Sumber : Utusan Online / Wan Nor Baizura FB

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.