TakTahan Lihat Kakak KnaKecam, UmieAida Ddah Cerlta Sebenar BabakPanas Zul Arffin

Petaling Jaya – “Kak Erma berulang kali pesan jangan buat aksi d.aring sangat” Itu penjelasan pengarah drama Perempuan Itu, Ain Shariff berhubung klip video aksi tidak seno.noh melibatkan pelakon drama berkenaan, Zul Ariffin yang tular baru-baru ini.

Video itu yang telah pun dipadam pelakon berkenaan telah menimbulkan api kema.rahan netizen yang menyifatkan aksi sek.sual yang dilakonkan Zul bersama pendatang baru, Siti Hariesa itu sebagai keterlaluan dan tidak berpatutan.

Sehubungan itu, menerusi maklum balas yang dikongsikan, Ain memohon agar netizen berhenti mengh.entam dan menya.lahkan pengarah tersohor tersebut yang sebelum ini dituduh memainkan peranan disebalik penghasilan babak terbabit.

“Ingin saya jelaskan, babak dalam drama ini tak ada kaitan dengan mama Erma Fatima. Dia penulis skrip dan saya memvisualkan karakter mengikut penulisannya.

“Dia tahu akan ada babak mereka bersama tapi tak jangkalah saya akan terjermahkan dalam bentuk begitu. Jadi tak wajarlah netizen k.ecam Kak Erma kerana babak itu adalah arahan saya,” katanya.

Datin Umie Aida Beritahu Cerita Sebenar

Rupa-rupanya sejak awal lagi penerbit Erma Fatima sudah meluahkan kebimbangan mengenai babak panas yang dilakonkan oleh Zul Ariffin dalam drama Perempuan Itu.

Perkara itu did.edahkan olehnya adiknya iaitu Datin Seri Umie Aida yang memberitahu Erma mengetahui ada babak terlalu daring yang kurang sesuai untuk tontonan umum.

“Baru sempat untuk saya berkongsi kata-kata sikit fasal i.su ini dari awal lagi Erma luahkan rasa risaunya bila dia tengok fo.otage cerita ini.

“Dia kata mereka s.hoot babak sangat d.aring. Me panggilan diri Umie pesan awak sebagai penerbit kena tegas dan beritahu mereka rakaman atas landasan yang dibenarkan.

“Lebih mengecewakan bila ada pihak yang sanggup keluarkan f.ootage dari ed.itor tanpa keizinan pihak pro.ducer dan p.ost di Instagram. Motif keluarkan fo.otage yang belum edit dan teruja dengan babak yang kurang indah itu dikongsikan untuk v.iral?” katanya menerusi laman Instagram.

Sementara itu, Umie berkata dia sudah menonton sedutan babak tersebut yang dikongsi oleh Zul Ariffin di Instagram miliknya pada malam Jumaat.

Justeru itu, dia meminta pihak sepatutnya bertanggungjawab atas apa yang berlaku.

“Saya sempat tengok post dari IG aktor tersebut. Saya terus komen kat Erma apa cerita korang buat ini? G.ila ke?. Dalam isu ini beberapa pihak yang terlibat harus kedepan dan jelaskan kenapa babak tersebut jadi sampai l.evel begitu?.

“Sayangnya bila ada pihak tak bertanggungjawab dalam tugas yang diberikan mengikut landasan yang dibenarkan antara skrip dan inter.prestasi pengarah berbeza.

“Scr.eenplay dibuat oleh pengarah bukan penulis skrip atau produser dan sebagai pelakon wajar tolak screenplay yang di luar kewarasan. Semoga jadi pengajaran untuk kita semua,” ujarnya.

Pada malam Jumaat, Instagram Zul dis.erang netizen selepas dia memuat naik babak panas drama lakonannya itu di laman sosial berkenaan.

Video memperlihatkan Zul mendukung Siti Hariesa dari depan dianggap keterlaluan dan tidak sesuai untuk tayangan masyarakat di negara ini.

Bukan sahaja dik.ecam netizen, malah video itu turut menarik perhatian pendakwah termasuklah M.enteri di Jabatan Perdana M.enteri Hal Ehwal Agama iaitu Senator Datuk Idris Ahmad yang turut menegur babak panas berkenaan.

Bagaimanapun, pengarahnya iaitu Ain Sharif menjelaskan adegan yang bocor itu merupakan rakaman kedua yang mungkin tidak ditayangkan di televisyen dan hanya untuk tujuan publisiti.

Kredit : Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published.