Ramai Setuju Apa Yang Dato Hattan Cakap Bila Dia Tegur Pensyarah Yang Mrah Pelajar Unversiti

Kuala Lumpur – Pihak Universiti Teknologi Mara UiTM akan mengambil t.indakan ke atas seorang pensyarah wanita selepas tularnya satu video sejak Selasa malam.

Menurut Naib Canselor UiTM, Prof Datuk Dr Roziah Mohd Janor, insitusi pengajian itu sedang meneliti k.es berkenaan yang mana pensyarah tersebut memarahi pelajarnya gara-gara tidak memiliki komputer.

“Dia adalah pensyarah kontrak di UiTM cawangan Seri Iskandar, Perak dan mengajar di Fakulti Seni Bina, Perancangan dan Ukur FSPU.

“Saya difahamkan, i.nsiden terbabit berlaku pada semester lalu bagaimanapun ia baru ditularkan semalam. I.su ini mesti ada perancangan kenapa ia baru dimuat naik semalam.

“Bagaimanapun, t.indakan akan diambil dan untuk pelajar itu kita sudah mengesan dan memberikan peralatan yang diperlukan komputer riba,” katanya sebagai berkata.

Tambah Roziah, wanita itu, Profesor Dr Ts Roshana Takim adalah pensyarah yang bagus dan mungkin berlaku sedikit kesi.lapan mengenai ti.ndakannya mem.arahi pelajar berkenaan.

“Ti.ndakan akan diambil, tetapi saya tidak boleh jelaskan di sini. Dia adalah pensyarah kontrak dan ada laluan sebelum ti.ndakan diambil.

“Semua pensyarah UiTM mahukan yang terbaik untuk pelajar-pelajar mereka dan saya harap orang ramai dapat bertimbang rasa terhadap staf dan pelajar saya,” katanya.

Menurut Roziah lagi, universiti itu juga akan mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara berkenaan dalam tempoh terdekat.

Untuk rekod, rakaman video kelas o.nline, memaparkan pensyarah itu memarahi pelajarnya tular di Twitter sejak Selasa malam.

Pada Rabu pagi, Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Dr Noraini Ahmad juga mahu pihak UiTN membuat penjelasan berhubung i.su berkenaan.

Dato Hattan Tegur Pensyarah

Reaksi Orang Ramai

Sokong sgt Dato hattan klu ba.ngsa lain pun bila tanya emak atau bapa kita dn kita jawab dh tiada mesti dorg jawab maaf maknanya mereka ada adab dn si.mpati tapi prof ni langsung tak ada rasa s.impati senang cakap tak layak jadi pendidik.

Sokong sangat tu Tok,Sey m.arah botol bilo b.angso kito dihi.no macam ni,tak ado budi bahaso langsung Prof tu raso macam nak Sey Lo.mpang Yo Prof tu.

Kekayaan Kesenangan Kebahagian Ateh dunio nie sumo milik Allah. Jgn la bilo kau dah sonang kau dah ado pangkat kau hino org yg susah. Tak do umat Allah ateh dunio nia nak susah doo. Puan Prof kito org melayu ni ado Adab dan budi bahaso dah diajar mak ayah kito nak menegur pun jgn sampai nampak sifat s.ombong dan bo.ngkak.

Setuju sesgt. Kita pun x tahu apa yg st.udent tu lalui. Dah at.tend o.nline kelas tu pun. Alhamdulillah. Ada gak usaha nak belajar wpun guna HP.. Drpd yg ada laptop tp x j.oin kelas. Semoga dipermudahkan urusan anak ini dan berjaya didlm bidangnya.

Setuju. Mengajar tu tak s.alah. Garang pun tak s.alah. Tp cara tu Jgn la mengh.ina anak org yg sudah tiada ibu takkan nk tolong pun nk kena h.ina dulu baru nk tolong. Bila masa plk kita diajar mcm tu?.

Terbaik Dato disisi Allah tkdo B40 tkdo T20 amalan tu yola,sodokah jariah,doa dr ank tu pn klau tk tolak buleh jd m.uflis jgn igt kayo dunio yo.

Kredit : Mstar/FB

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published.