Ini Kata Kata DatukSiti Masa Llve DenganJovian Sebab TaliPnutup MukaPtus DuaKali

Kuala Lumpur – Selepas dik.ecam gara-gara kenyataan berkaitan pelitup muka tiada cop Sirim, sebuah video memperlihatkan mask keluaran pereka fesyen Datuk Jovian Mandagie terp.utus talinya ketika siaran langsung tular di laman sosial.

Menerusi video pendek yang dipercayai untuk siaran jualan langsung itu menyaksikan penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza selaku duta produk berkenaan cuba memakai pelitup muka tersebut.

Namun perkara tidak dijangka berlaku apabila talinya terp.utus ketika hendak disarungkan ke muka.

Bagaimanapun, Siti Nurhaliza menerusi video tersebut mengatakan tali pelitup muka itu terputus disebabkan cara dia menariknya terlalu kasar.

“Sebab itu saya takut tau sebab kalau saya pegang apa-apa, tangan saya ini gagah sangat,” kata Siti Nurhaliza yang ketika itu turut ditemani Jovian.

Kemudian, apa yang menarik perhatian netizen apabila tali mask baharu yang ingin diberikan kepada penyanyi itu terp.utus sekali lagi.

Video tersebut mendapat pelbagai respons dalam kalangan netizen yang rata-ratanya memperti.kaikan kualiti produk keluaran pereka fesyen terkenal itu.

Malah, terdapat segelintir netizen yang membuat perbandingan dengan pelitup muka yang dibeli secara talian dengan harga yang jauh lebih murah.

Reaksi Orang Ramai

“Dah malu la tu. Lepas ni keluar la stat.ement ‘kita masih dalam fasa ujian, mungkin akan keluar mask cop Sirim siri kedua’.

“Ini orang kata, yang mahal belum tentu berkualiti, belum apa-apa dah h.auk.

“Adoi, malunya berkualiti atau tak tu? Kalau ada cop Sirim barang mesti power la kan ini tak?. Baru ini ada beli di talian, harga dalam RM 3.90 untuk 50 keping. Bila pakai putus macam itu, tak ralat sangat. Ini RM 30, p.utus macam tu juga baik aku beli yang Shoppe saja.

“Pelitup muka KN94 saya beli kat Shopee harga RM 1.50 untuk 10 keping tak cepat putus tali. Cuma tak ada cop Sirim sajalah,” komen beberapa netizen.

Sebelum ini, kecoh apabila keluar kenyataan berhubung Pewartaan P.erintah Perihal Dagangan Perakuan dan Penandaan Pelitup Muka Bukan Perubatan yang dikuatkuasa pada 4 Julai depan.

Lagi menambahkan kem.arahan netizen apabila Jovian mengeluarkan kenyataan menyokong ti.ndakan kerajaan untuk memperketatkan jualan pelitup muka kepada yang mempunyai cop Sirim sahaja.

Malah, ayat Jovian yang mengatakan terdapat produk pelitup muka h.auk di pasaran mengundang rasa kurang senang netizen.

Bagaimanapun, selepas i.su tersebut menerima bantahan ramai pihak, pelaksanaan memakai pelitup muka cop Sirim ditangguhkan kepada 1 Januari tahun hadapan.

Sementara itu, Jovian yang juga menantu kepada Perdana M.enteri Malaysia, Datuk Seri Ismail Sabri tampil menjelaskan kenyataannya mengenai pelitup muka h.auk.

“Banyak yang salah faham, apa yang saya maksudkan itu ialah pelitup muka Jovian Mask Tiruan yang berleluasa di pasaran. Tak ada niat saya nak memperkecilkan mana-mana jenama pelitup muka di pasaran.

“Lebih dua tahun Jovian Mask Tiruan berada di pasaran mengambil kesempatan guna rekaan kami, monogram kami, gambar promosi, nama dan logo kami untuk kepentingan masing-masing sehingga menipu pengguna.

“Saya rasa sesuailah saya gunakan istilah h.auk itu pada mereka ini. Ini semua kerja m..afia! Tapi kalau ada yang tersinggung dengan kenyataan saya, tak ada niat nak gores hati anda,” ujarnya.

Kredit : Mstar/IG

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published.