Uyalna Dedah Ada ‘Sesuatu’ Terjadi Masa Temubual Siti Bainun Buat Dia Rasa Menyesal

Kuala Lumpur: “Sedih bila kenang balik ‘moment’ ini. Menyes4l pun ada,”.

Demikian komen pelakon dan pengacara, Uyaina Arshad di video siaran program Wanita Hari Ini (WHI) siaran 30 Julai 2020 yang dimuat naik pengguna TikTok di platform itu.

Komen Uyaina itu mendapat sokongan dan kata-kata semangat daripada netizen.

“Awak cuma buat kerja awak. Jangan risau. Kita tak tahu benda nak jadi,” tulis satu netizen membalas komen Uyaina.

Komen Uyaina di media sosial

Dalam video itu, Uyaina yang bertindak sebagai pengacara program WHI menemubual pengasas Rumah Bonda Siti Bainun Ahd Razali, yang hadir sebagai tetamu jemputan di episod yang membincangkan topik Berkorban Apa Saja itu.

Antara soalan yang diajukan adalah bagaimana Bainun mengenepikan segala tohm4han yang dilemparkan kepadanya.

“Tetapi, untuk kekal istiqomah, kekal konsisten melakukan apa sahaja kebaikan yang kita lakukan sekarang ini sebab bisikan sy4itan itu nyata.

“Tapi, bagaimana sebenarnya Bainun mengenepikan segala tohmahan, kata-kata neg4tif dan bu.ruk yang dilemparkan kepada Bainun?

“Dan untuk memastikan yang anak-anak jagaan Bainun ini juga masyarakat yang mendapat kebaikan daripada perbuatan Bainun ini terus dapat dijaga?” katanya.

Bainun kemudiannya menjawab pertanyaan itu dan memaklumkan bahawa ramai yang menyokongnya.

“Kalau ada tohmahan, mesti ada orang yang sokong. Ramai orang yang sokong saya, yang sokong apa yang saya buat.

“Jadi, kenapa saya nak kena fikir apa yang orang cakap. Kekuatan saya, anak-anak saya. Anak-anak saya yang OKU, setiap kali bangun pagi, senyum.

“Nak tidur, senyum. Takkanlah saya nak sedih. Pagi-pagi saya bangun, saya cari dia. Tidur dengan saya. Itu kekuatan saya pagi, petang, siang, malam. Kalau saya tak tengok muka dia, tak boleh,” katanya.

Pada ketika itu, Bainun juga menjelaskan mengenai tiga anak-anak OKU di bawah jagaannya termasuklah remaja perempuan Sindr0m D0wn, Bella yang disahkan sebagai mangsa dera.

“Bella, Tulus, Jiwa. Bella saya baru ambil tiga minggu lepas,” katanya.

“Yana betul2 kagum& respect dengan dia, waktu tu Yana fikir…”

Dalam pada itu, Uyaina juga ada memuat naik di IG sory beliau apa yang membuatkan dia berasa kagum dengan Siti Bainun

Uyaina juga berharap memandangkan kes tersebut masih lagi dalam kes mahkhmah, dia berharap pes4lah akan di kenakan hvkuman yang m4ksimum

Terdahulu Pelakon dan pengacara, Uyaina Arshad yang menjalani pembedah4n membuang apendiks, Isnin lalu masih dirawat di hospital apabila mengalami j4ngkitan kum4n di sekitar dinding uterusnya.

Uyaina yang kini hamil berkata, dia masih bergantung kepada ubat tahan s4kit, namun mengikut dos bersesuaian dengan saranan doktor.

“Saya masih lagi bergantung kepada ubat tahan s4kit, namun tidak boleh diambil sepanjang masa kerana memb4hayakan bayi dalam kandungan.

“Buat masa ini, saya perlu menahan rasa sakit ini demi kandungan. Doakan kesihatan dan kesejahteraan saya,” katanya.

Uyaina dan Raja Syahiran yang juga penyanyi melangsungkan pernikahan di Colony Star Boulevard, Kuala Lumpur pada 20 Disember lalu.

kredit: ig Uyaina , hmetro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.