YaAllah. Trus Tak JadiBerbuka Sbab IkanBrulat, Bila Berltahu PmilikKedai Ini Jwapannya

Kota Bharu – Menjelang bulan Ramadan, sudah pasti ramai yang gemar membeli juadah berbuka puasa di bazar.

Namun, terdapat sesetengah peniaga yang menjadikan Bazar Ramadan sebagai lubuk emas dengan mengambil kesempatan menjual juadah dengan harga terlampau tinggi tidak setanding dengan kualiti serta kuantiti makanan.

Baru Nak Berbuka Ada Benda Bergerak

Hasrat seorang ibu untuk berbuka puasa bersama anak lelakinya di sebuah kedai makan di sini pada Jumaat terb.antut apabila lauk ikan keli berlada yang mahu dijamah bersama nasi putih dipenuhi dengan ulat.

M.angsa yang mahu dikenali Raydaa Alrashidi, 50, berkata, semasa anaknya mahu menjamah hidangan itu sebaik sahaja azan Maghrib berkumandang, dia terkejut mendapati hidangan itu penuh dengan kumpulan ulat berwarna putih.

“Ulat-ulat itu berada di bahagian dalam ikan keli tersebut, sebab itulah pada awalnya kami tidak nampak. Selepas mencubit isi ikan kami nampak ulat yang bergerak-gerak keluar.

“Saya kemudian mel.arang anak untuk menjamah hidangan itu dan hanya menikmati seteguk air tanda berbuka puasa,” katanya ketika dihubungi pada Ahad.

Menurutnya, selepas itu dia terus memaklumkan perkara tersebut kepada pekerja di premis berkenaan dengan menunjukkan rakaman video yang diambil semasa menyedari kehadiran ulat tersebut.

Katanya, pekerja premis berkenaan kemudian membawa nasi dan lauk itu ke dalam tanpa berkata apa-apa.

Raydaa berkata, semasa mahu membuat bayaran, pemilik premis memberitahu supaya membayar seperti biasa kecuali harga ikan keli berlada itu.

“Terk.ilan dengan t.indakan itu saya telah memuat naik rakaman video tersebut di laman sosial Facebook.

“Saya terkejut mendapati video dan status itu tular. Selepas itu barulah pemilik premis berkenaan mesej melalui Facebook memohon maaf kepada saya,” katanya.

Kredit : Sinar/FB

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published.