Allhuakbar. AmyraRosli Berltahu KeadaanTrkini AnakBeliau Perlu DpantauBuat RmaiSebak

Kuala Lumpur – Pelakon jelita Amyra Rosli meluahkan rasa syukur apabila keadaan anaknya semakin pulih daripada terkena j.angkitan v.irus K.awasaki sekitar awal bulan lalu.

Menurut Amyra atau nama sebenarnya Nur Amira Izzati Rosli, 31, kini Ayra Aryssa, 2, perlu berada di bawah pemantauan doktor selama tiga bulan dan bergantung pada u.bat sebelum boleh pulih sepenuhnya.

“Alhamdulillah Aryssa okay, semakin baik, rec.overing cuma saya kena m.onitor j.antung dia selama tiga bulan so dia kena makan ubat cair d.arah hari-hari.

Bermacam Dugaan Yang Datang

“U.bat untuk v.irus K.awasaki ni, satu tr.eatment kena makan lapan botol, selalunya enam ke lapan botol budak akan terus baik. Anak saya, 16 botol dah, dengan st.eroid lagi, anak saya jadi kembung. Saya tak boleh dukung dia sebab jadi terlalu berat, badan penuh air.

“V.irus K.awasaki ni menyebabkan j.antung dia berair, saluran b.engkak. Aryssa kena bergantung pada ubat sekarang, mudah-mudahan lepas tiga bulan ni dia sihat sepenuhnya,” ujar Amyra.

Amyra ditemui pada majlis berbuka puasa Astro Drama Jangan Menangis Cinta dan D.endam Seorang Isteri yang diadakan di SACC Mall, Shah Alam pada Khamis.

Luah isteri kepada aktor Amar Baharin ini lagi, meskipun berdepan dengan pelbagai d.ugaan seperti positif C.0VID19 dan kesi.hatan anak, dia kuatkan semangat dan mendapat ketenangan untuk mengawal situasi.

“Saya reda seikhlas-ikhlas hati dengan apa yang terjadi pada Aryssa. Sedih sangat, dengar Amar pulak s.hooting, kadang bila saya balik rumah, kat bas.ement tu saya terduduk, berfikir macam kenapa bertubi-tubi dugaan datang.

“Tapi alhamdulillah, Allah bagi saya ketenangan untuk berdepan semua ni. Sebagai ibu kan, ubat tu panas. Rambut dia jadi gugur, perut dia jadi kembung, saya tak boleh nak buat apa. Kalau saya lawan cakap doktor, mungkin dalaman anak saya jadi makin t.eruk,” jelasnya lagi.

Dalam pada itu juga, Amyra bersyukur i.nsiden tersebut membuka mata ramai ibu bapa tentang v.irus-v.irus yang boleh mendatangkan b.ahaya pada anak-anak mereka.

Alhamdulillah, keja.dian ni pun sedikit sebanyak dapat membantu ibubapa ambil tahu tentang vi.rus-v.irus yang kita tak tahu ni.

Ka.wasaki ni sangat te.ruk, nak kena pula waktu raya ni, saya harap jangan la ada yang kata parents k.edekut anak ke apa.” Katanya lagi.

Kredit : Astro/IG

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published.