“Dia ni sihat ke” Bila ditnya akhirnya kenalan terdekat Muzzil Buka cerita keadaan dia dirumah

Sejak kebelakangan ini, semakin ramai berani memuat naik video penghlnaan agama di media sosial yang dilihat sengaja membangkitkan kemarahan ramai.

Terbaru, pendakwah selebriti PU Syed atau Pencetus Ummah Syed Bakri Al-Yahya memuat naik semula sebuah video seorang lelaki menghina Islam dan Nabi Muhammad S.A.W.

Mohon PDRM cari sampai dapat makhluk ni..

Dahsyat sungguh mulut puaka dia ni menghina Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam.

Jangan bila dah dikutip baru tunjuk kadsaklt mental. Menerusi video tersebut dilihat seorang lelaki berpakaian t-shirt hitam seolah-olah sedang bertanyakan soalan kepada masyarakat beragama Islam.

Pun begitu, soalan lelaki tersebut seolah-olah mencabar dan menghina agama di mana dia menyamakan Nabi Muhammad sebagai seekor kambing babi selain Allah.

“Aku nak tanya pada Melayu Islam yang babi, Nabi Muhammad kau itu sebenarnya kambing babi. Allah kau itu babi. Islam kau itu sial. Sekarang aku nak kau try (cuba) jawab dengan aku dulu,”ujarnya.

Perkongsian video berdurasi tiga puluh enam saat itu berjaya membangkitkan kemar4han ramai apabila lelaki berkenaan menghina agama, lebih-lebih lagi mengaitkan ia dengan binatang ‘khlnzir’.

Malah, ada yang berharap agar pihak berkuasa seperti Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengambil tindakan serius terhadap kes penghinaan sebegini yang dilihat semakin melampau.

Antara komen netizen yang lain.

Ustaz kalau PDRM tak kutip manusia ni dah tentu orang Islam tau nak buat apa pada makhluk ni nak bagi tau pada semua Nabi Muhammad sudah wafat sapa2 yang menghina Nabi kita Muhammad (SAW) tidak ada pengampunan dari Allah nerakalah tempatnya

Astagfirullah. Kalau membenci diam2 sudah tak perlu nak hina kepercayaan orang lain. Moga Allah beri petunjuk pada hamba Allah ni. Sombongnya duduk pon menumpang atas bumi Allah.

Dia sendiri islam knp dia hina agama sendiri. Astaghfirullahalazim. Dunia dh tenat sangat. Semakin menjadi.

Ini Respon Kanda Yusuf Azmi:

Astafirullahalhazim Subhanallah..

Kalau kau benci sangat pada Islam pun , Kau jangan kurang ajar dan biadap sangat…

Kau sedar ke siapa yang kau hina????

Baginda Nabi Rasulullah s.a.w ..
Itu pemimpin kepada Umat Manusia dan Umat Islam…

Kau hlna Nabi aku..
Ibarat kau slat slat Jasad Aku..

Inshaa allah matl kau bkan di tangan aku..

Tapi Allah pasti takkan biarkan kekasihnya di hlna..

Kau kan minta matl..
Aku hantar SEMUT dan LABAH LABAH keluar..
Kau HADAM puas puas..

Lihat pada yang ramai.
ramai lihat pada yang satu.

Terdahulu Seorang lelaki yang didakwa menghina agama Islam dengan melabelkan Nabi Muhammad, Allah dan Islam dengan perkataan kesat sudah ditahan polis sebentar tadi.

Melihat ke ruanh komen terdapat satu komen dari netizen yang mengatakan muzzil ada lah jiran beliau.

Ini jawapan beliau bila ditanya orang ramai.

Lelaki tersebut dipercayai ditahan di sekitar kawasan Puchong, Selangor dan berita penahanan suspek kini tular di media sosial.

Terdahulu, menerusi video tular berdurasi 36 saat, lelaki tersebut mencabar pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) agar terus membun.uhnya atas kelantangannya bersuara.

Dia mencabar agar terus berjumpanya dan membunuhnya serta tidak perlu bercakap banyak.

Suspek turut menghlna Nabi Muhammad, Allah dan agama Islam dengan perkataan kesat dan kurang ajar.

Disuruh Mengucap. Dalam pada itu Netizen Terkejut jumpa YouTube milik muzzil juling ini..

Ini link YouTube beliau.

Sumber OMM dan youtube

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.