lbu reda pengasuh pandai2 p0tong rambut Anak, Reaksl netlzen pula tarik perhatian ramai

Memotong rambut anak-anak yang masih kecil sememangnya satu cabaran buat ibu bapa. Jadi, ramai ibu bapa muda ketika ini memilih untuk membiarkan sahaja rambut anak lelaki mereka tumbuh panjang dan diuruskan dengan kemas supaya kelihatan comel.

Rambut kena potong dengan pengasuh. Hal tersebut samalah seperti yang dilakukan seorang pengguna Tlk Tok dikenali sebagai @madamainn apabila membiarkan sahaja rambut anak lelakinya tumbuh panjang namun tetap diuruskan agar terlihat kemas dengan potongan gaya ‘bangs’ di bahagian depan.

Disebabkan dia merupakan wanita bekerjaya, anaknya yang bernama Aydan telah dihantar ke tempat pengasuh.

Apa yang membuatkannya terkejut adalah keadaan rambut anaknya yang sudah dipotong pendek di bahagian depan sehingga terlihat dahi ketika mengambilnya untuk pulang ke rumah.

Dah ‘move on’ dengan apa yang jadi
Jelas @madamainn, dia akui berasa sedih kerana rambut tersebut dipotong tanpa sebarang persetujuannya oleh pengasuh yang menjaga anaknya.

Walau bagaimanapun, dalam muat naik terbaru pengguna TlkTok itu, dia menjelaskan sudah reda dengan apa yang terjadi dan meminta orang lain tidak terus berbalah mengenai apa yang menimpa anak lelakinya.

Jangan la memandai2. Menjengah ke ruangan komen, kebanyakan warganget mengakui berasa ralat dengan apa yang berlaku namun tetap memilih untuk bersangka baik mungkin pengasuh telah merasakan kanak-kanak yang dijaganya seperti anak kandung sendiri.

Jadi, mereka mengambil keputusan untuk memotong rambut kanak-kanak tersebut kerana berasa rimas melihat potongan rambut yang mengganggu pemandangan anak kecil terbabit.

“kalau sy memang tak boleh.pandai2 je tk tanya kita”
“ingt masa anas dduk dgn atok dia..hilang trus depan, terus demam anas tak boleh main rmbut depan dia..wahaahhaha”

“memang rasa mar4h sgt klu org memandai gunting rambut ank kita.pernah ada pengalaman macam ini”
“kalu sy kisah pun setakat potong rambut. .sbb rmbut boleh tumbuh balik..tapi nk cari pngasuh yg baik ni susah skrg..”

“Ni kira okey..anak saya dulu terus botak….xkisah yg pntg utk kebaikan anak2”

“Sy pun pengasuh..ye rimas sbb smpai kt mata ..Cuba pt ckit..kemas.tp okey tu sis.ttp
comel”
“same dengan pengasuh saya siap kena botak lg..Tapi dia seorg pengasuh yg sangat baik. 12 tahun jaga anak2 sy”

“budak rambut masuk mata dia rimas dan melalak lepas tu pengasuh pun ape lagi.. ini waktunya positif jela sis .. rambut ank boleh panjang bilik”

“klau ank sy ok je….asal jangan der4”
“biasanya pengasuh yg potong rambut anak kemas ni dia syg kt anak kita mcm anak sendiri..”

“selalu pengasuh ada sifat mak2 org lama. dia xnak rambut masuk cucuk mata sian baby makmak gitu la. risau rambut masuk mata ank kesanyangan dia”

Sumber : OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.