“Sikit lagi Nk Kena Jual” Cucu pengasuh 14Tahun Bawa lari bayi Hampir ke simpadan, Ibu Buka Cerita Sebenar

“Jantung macam nak luruh,” itulah reaksi Farisha Amirah Zainal sejurus dimaklumkan oleh pengasuh bahawa bayinya berusia 9 bulan dilarikan sekumpulan penjenayah sekitar jam 5.3o petang kelmarin.

Rentetan masih trauma wanita berusia 24 tahun itu nekad berhenti kerja demi menjaga anaknya, Noor Raisya Mohamad Rahimi secara sepenuh masa dan serik bagi orang lain untuk jaganya selepas ini.

Cucu pengasuh sendiri tergamak larikan bayi
Mengimbas kembali detik kejadian itu, pengasuh yang juga jirannya maklumkan bahawa cucunya sendiri disyaki telah melarikan Noor Raisya.

Susulan itu Farisha dan suaminya berurusan dengan pihak poIis sehingga jam 9 malam, sebelum dia pulang ke rumah untuk solat agar diberi petunjuk.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Farisha Amirah (@schaaazainal_)

Meskipun anak mereka belum lagi ditemui, namun nalurinya sebagai ibu tetap mengatakan bayi itu akan pulang ke pangkuannya dengan selamat.

Mujur sempat ditemui pihak poIis…kalau terlambat, mungkin sudah dijual kepada sindlket penyeludupan orang.

Lebih sejam kemudian akhirnya mereka dapat panggilan, bahawa Noor Raisya telah ditemui dalam sebuah van yang dipercayai sedang menghala ke sempadan Thailand melalui jalan negeri Pantai Timur.

Sedutan dari cctv semasa kejadian.

Farisha menyifatkan insiden itu sebagai mimpi burvk, kerana anak mereka mungkin dijual kepada sindiket jika lambat dikesan pihak poIis.

Difahamkan seramai 5 individu terlibat dalam kejadian itu dan mereka telah direman selama empat hari bagi membantu siasatan.

Suspek yang juga cucu pengasuh larikan bayi hanya berusia 14 tahun.

Apa yang paling mengejutkan, cucu pengasuh yang melarikan bayi Farisha tersebut hanya berusia 14 tahun.

Suspek dikatakan sempat mandikan Noor Raisya, sebelum dibawa lari sehelai sepinggang ketika neneknya tengah menunaikan solat Asar.

Bahkan tidak jauh dari kawasan rumah mereka, sebuah van putih telah standby untuk `menjempuf remaja terbabit.

Perkongsian ini turun mendapat perhatian warganet. Ini antara komen netizen.

“Kldnap is real..van putin real……awat nafikan semua.. Tak faham..risau..wsemoga dpelihara
ahli kluarga shabat dan semua …aminnnn”
“Mungkin ada org yg ajar dia buat keje ni…takkn
14 thn berani jual baby. Kesian kt neneknya.. mesti org dh tak percaya nk htr anak kt nenek dia lg. Acik doakn semoga awak insaf dan menjadi anak yg baik Ips ni. Amin…”

“aKu 14 tahun nak keluar dgn kwn2 pun kena
mintak permission mak pak sminggu awai… hang
dah siap bwk lari anak orang”
“Tahniah PDRM. Muda sgt dh terlibat dalam jenyah Risau kehidupan anak? zaman skrg”

“Bukan setakat kena jual je, amik 0rgan orang.. hish geram aq.Budak ni klau dpt kat aku dlm tu, memang aq kejekan”

“Aku syak budak ni mesti digula2 dpt duit utk beli iphone ke honor 70 ke..”
“Saya yg baca berita ni pun mcm nak gugur
jantung apa lagi ibu kandung baby ni. Alhamdulillah semoga Allah pelihara anak2 kita.”

“kesian nya semoga selamat dan dilindangi allah
tala samasama berdoa amin”
“Berani betul budak ni… Buat keria ni. Alhamdulilah… Baby tu selamat. Aku yg ketar lutut baca berita ni”

Sumber : viralnewsupdates

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.