Tvlar Pernah MeIuahkan 4tahun lepas menganggur, Anak dan bekas isteri tetap bersama. Rakan Dedah APA sebenarnya berlaku

Bukan setakat dilemparkan pelbagai kritikan, bahkan netizen juga sanggup `menggali’ semula status Datuk Dr Mohd Nazri Khan (DDNK) yang dakwa dirinya pernah menganggur sekitar 4 tahun lepas. Meskipun dilanda ujian, namun beliau tetap bersyukur kerana masih ditemani anak serta pasangan (kini bekas isteri) yang sanggup hidup susah senang bersama. “Saja nak habaq, masa to dia bukan menganggur betul weh…”

“Itu gambar masa dia quit daripada jawatan Ketua Penyelidikan Runcit”. Bimbang orang ramai salah faham terhadap kapsyen foto lama yang kembali viral tersebut, kenalan rapatnya tampil dedahkan cerita sebenar. Menurut Izzuddin Yussof, ketika itu DDNK baru sahaja melepaskan satu jawatan besar di sebuah bank terkemuka. Malah tagline terkenal beliau pun tidak wujud, gara-gara syarikat saham miliknya juga belum dibangunkan lagi.

Tak faham macam mana benda tu dibuat begitu terbuka…kita bukan tahu punca mereka berpisah, sekadar dah 20 tahun hidup bersama. Tambahnya, soal jodoh dan takdir pertemuan sudah ditentukan sejak azali lagi. Oleh itu, tiada seorang manusia pun mampu mengubah ikut kehendak masing-masing. Memandangkan pakar pelaburan saham itu sudah bergelar duda, maka bagi Izzuddin tiada salahnya jika beliau memilih untuk berkahwin dengan wanita lain.

Sebaliknya, tindakan mengumpat proses yang sudah ‘halal’ jauh lebih menyimpang daripada ajaran agama. Kalau jodoh serta takdir kita untuk berkahwin dengan seseorang, datanglah kecaman seluruh umat manusia pun, kita mash akan berkahwin Dan jika takdir mereka untuk bercerai, tidak kiralah hidup senang ke susah, kaya ke miskin, mereka tetap akan bercerai. Memperli dan memperlekehkan satu proses yang halal daripada Allah.

Aku tak boleh nak faham macam mana benda tu dibuat dengan begitu terbuka…… Macam…. Okay dia dah bercerai, dan dia kahwin lain lepas tu. So?Halal kan? Benda baik kan? Mengumpat dan merendahkan orang lain tu haram kan? Kita bukan tau punca dia bercerai. Sekadar dah 20 tahun hidup bersama. Aku tahu je pasangan yang dah 30-40 tahun hidup bersama tapi memang sepanjang masa tu memang banyak kali turn naik mahkamah syariah. Sumber viralnewsupdates.

Leave a Reply

Your email address will not be published.